digitálna identita a digitálne služby
dátový portál
infraštruktúra ako základ Smart City
inovačná platforma
Ako profesionál v oblasti informatiky, digitalizácie a inovácii vidím v Piešťanoch obrovsky dlh. Chýba prepojenie služieb a dát, digitálne služby samotné, komunikačná infraštruktúra, automatizácia procesov, digitálna identita občana, návštevníka, podnikateľa.
Je pre mňa nepochopiteľné, že v 21. storočí si musí človek kupovať parkovací lístok v automate, lístok na MHD u šoféra, nosiť kopu papierov na mestský úrad aby si vybavil základne veci. Občan sa nevie jednoducho dostáť k informáciám, jednotlivé systémy nie sú prepojene a tak musí zadávať tie iste údaje znova a znova...
Služby ako overená digitálna identita a s ňou naviazane služby ako platba dane, participácia, miestne hlasovanie, petície, platby parkovania, a mnoho ďalších sú v iných mestách samozrejmosťou.
Mestu, občanom, podnikateľom, organizáciám, chýbajú dáta na základe ktorých by sa vedeli lepšie rozhodovať.
Je nutné vytvoriť platformu, inštitúciu inovácii a zapojiť podnikateľsky, akademický sektor, odbornú verejnosť, komunikovať a spolupracovať s Ministerstvom investícii, rozvoja a informatizácie tak, aby sme vytvorili podmienky pre vznik moderných digitálnych služieb občanom, podnikateľom, návštevníkom Piešťan.